Branchenieuws

Piet de Jongh HorecaHeld van november

Piet de Jongh, eigenaar van biercafé/restaurant/brouwerij De Beyerd in Breda, is de tweede finalist in de verkiezing van de HorecaHeld 2010.

Hij kreeg de meeste stemmen in november. In oktober verzekerde Antonio van den Hengel zich al van een plaats in de finale op de Horecava.

Laatste stemronde
Op de website van HorecaHelden kunnen bezoekers nu stemmen op de genomineerden voor de derde en laatste stemronde. Ook bezoekers die in de eerdere rondes hebben gestemd, kunnen opnieuw meedoen. Alle stemmers maken kans op een vipdiner voor twee.

Genomineerden
De genomineerden van december zijn:

* Milo Berlijn, eigenaar van Trainmark. Uit de nominatie: "Zelfs tien jaar na dato denk ik nog regelmatig aan zijn gastvrijheidtraining waarin hij mijn enthousiasme voor de horeca aanwakkerde tot een groot vuur. Met veel enthousiasme, inzet en hier en daar een grap weet hij starters in de horeca te boeien."

* Jeroen Lips, chef-kok bij Holland Casino Utrecht. Uit de nominatie: "Jeroen Lips is een goede leermeester, die veel tijd en energie in zijn leerlingen steekt, ondanks zijn drukke baan. Hij is een fijne collega en heeft altijd voor iedereen een luisterend oor."

* Marijke Vuik, eigenaar van Biercafé Doerak. Uit de nominatie: "Marijke Vuik geeft iedereen de juiste aandacht. Gasten en personeel voelen zich hierdoor gewaardeerd. Haar personeel kan dankzij de trainingen die ze geeft, putten uit haar ervaring en kennis."

Finale
De finale van HorecaHelden is woensdag 13 januari tijdens de Horecava. Aansluitend wordt de SVH Toolkit gepresenteerd, een hulpmiddel bij het voeren van optimaal personeelsbeleid en bedoeld om HorecaHelden te ondersteunen bij het aantrekken, inspireren en vasthouden van medewerkers.

Campagne
De verkiezing van de HorecaHeld 2010 is onderdeel van de campagne HorecaHelden. Die is bedoeld om de branche te helpen vakbekwaam personeel te vinden, binden en boeien. Belangrijk is dat ondernemers zich bewust worden van hun invloed op personeelsbeleid.

De campagne benadrukt dit door helden te benoemen: mensen die het verschil maken binnen het bedrijf en de branche. De campagne wordt uitgevoerd door SVH in opdracht van sociale partners.


Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Horeca Entree zit ook op
Twitter.