Bierconsumentenvereniging PINT houdt vrijdag 29 oktober het symposium 'Vrouwen aan het bier?'. Dit omdat 'bierbrouwers zich duidelijk geen raad weten met de vrouw'. Er komen sprekers uit binnen- en buitenland die inzichten geven op de mogelijkheden van biermarketing.
"In commercials benadrukken brouwerijen veelal dat bier een
mannendrank is, maar is dat ook zo?", aldus een woordvoerder. "Wordt
hiermee niet de helft van de bierconsumenten vergeten? Zijn de
smaakverschillen tussen man en vrouw zo groot dat inderdaad bier alleen
door mannen wordt gedronken?"
"Of zitten de brouwerijen op een verkeerde weg?"
Programma
In een middagvullend programma onder leiding van Hans Böhm (schaker en
tv-persoonlijkheid), zal worden ingegaan op verschillende aspecten om de
vrouwen aan het bier te krijgen.
Er zijn sprekers als Melissa Cole (vijfde meest invloedrijke vrouw in de
Britse horeca), Angélique Schmeinck (één van de twee vrouwelijke
meesterkoks van Nederland), Ariël Meeusen (Puur Zeeuws) en cultuurgoeroe
Fons Trompenaars.
Laatstgenoemde heeft het drankgebruik gematcht met waarden en normen van
mannen en vrouwen. "Hieruit volgen opmerkelijke hypotheses en nieuwe
invalshoeken voor biermarketing."
Onderzoeken
Ook presenteert Marketrespons de resultaten uit een onderzoek over
bierconsumptie en zijn er een tweetal proefsessies met bieren die geheel
in het thema 'Vrouwen aan het bier?' passen.
Paneldiscussie
Ten slotte volgt een paneldiscussie met Hans Böhm (marketingdirecteur
Heineken), Carina Kelder (Mommeriete), Hildegard van Ostaden (Urthel),
Rick Kempen (Bier & Co), Sylvia Kopp (biersommelier), Peer Swinkels
(Bavaria) en de genoemde sprekers.
Symposium 'Vrouwen aan het bier?'.
Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine

