Branchenieuws

Problematiek discotheekbranche in beeld

Discotheken hebben het zwaar, dat is geen nieuws meer. In 2010 moest een recordaantal discotheken de deuren sluiten. Vooral festivals lijken gasten weg te snoepen; sociale media zijn een bedreiging en kans tegelijk. EenVandaag brengt de problematiek in beeld.


In de afgelopen jaren kwam de discotheeksector vaak negatief in beeld (zie links artikelen onder). Tussendoor waren er ook wel steeds ondernemers die kansen zagen en pakten. Een veelgehoorde kreet daarbij is dat de exploitant zich moet blijven vernieuwen.

Dat zegt ook Jeroen van Broekhoeven van Koninlijke Horeca Nederland (KHN) tegen EenVandaag. "We moeten het voortaan hebben van Twitter- en Facebook-feestjes. Wij houden via sociale media dan ook nauw contact met jongeren."

Voor vernieuwing is ook vaak veel geld nodig en banken lijken niet erg royaal te zijn. EenVandaag stelt dus de vraag: is het einde van de discotheek nabij? De uitzending is woensdag 10 augustus om 18.15 uur op Nederland 1.

Artikelen
Lees eventueel ook de volgende artikelen.

Advies aan discotheken: creëer buitenruimte.
Vooral kroegen en discotheken onverkoopbaar.
Extreme afname discotheeksector in 2010.
Club- en discotheekhouders over hun kansen.
Pop-upparty's en festivals verslaan disco's.
De traditionele discotheek sterft uit.