Metropool Amsterdam is een promotiecampagne gestart die toeristen ook wijst op de vele attracties in de regio. Doelgroep van de campagne zijn de vele buitenlandse toeristen die al vaker in Amsterdam waren en toe zijn aan het ontdekken van nieuwe bezienswaardigheden.
Dat schrijft TourPRess Holland. Onder het motto 'Amsterdam is groter dan je denkt!' maken buitenlandse toeristen zodoende kennis met de 17 gebieden tussen Lelystad en Zandvoort.
Posters
De campagne ging donderdag 21 april van start. In het paasweekend zijn namelijk veel buitenlandse toeristen in de stad. In de mupi’s in Amsterdam hangen nu dan ook grote posters met de 17 karakteristieke beelden van Metropool Amsterdam.
Op de beeldschermen in de trams en in de diverse VVV-vestigingen wordt een filmpje getoond van Metropool Amsterdam. Ook zijn her en der gratis kaarten, gidsen en excursiebrochures verkrijgbaar.
Regiobezoek
Met bijna 10 miljoen overnachtingen in 2010 en meer dan 5,5 miljard euro aan bestedingen staat Amsterdam in de top 10 van populairste toeristische bestemmingen van Europa. Op dit moment brengt 14 procent van de bezoekers aan Amsterdam ook een bezoek aan de regio.
Doel van de campagne is dat dit aantal in 2015 is gegroeid tot 20 procent.
Initiatief
De campagne is een initiatief van de Stadsregio Amsterdam, de provincies Noord-Holland en Flevoland en 11 gemeentes. Ze wordt uitgevoerd door Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB).
Bron: TourPRess Holland.

