Het Waddinxveense Bibelot is de winnaar van de publieksprijs van de Nationale Restaurant Week, die van 25 tot en met 31 augustus duurde.
Tijdens de Nationale Restaurant Week konden gasten voor 20,00 of 25,00 euro genieten van respectievelijk een driegangenlunch of -diner op topniveau. Het culinaire evenement is een initiatief van DiningCity.com, waarbij de online restaurantgids samenwerkt met Koninklijk Horeca Nederland, American Express, Delicious. Magazine, Acqua Panna/San Pellegrino, Ferrari (spumante) en M-Visible.
Hoge waardering
Tijdens de Restaurantweek dindeerden 94.000 gasten in 566 deelnemende restaurants, tijdens de vorige editie waren dat 87.000 mensen. Uit een enqu? achteraf bleek dat de waardering voor de bezochte restaurants bijzonder hoog was. De bediening, de kwaliteit van de gerechten ?de service werden gemiddeld met een acht gewaardeerd. 79 procent van de geenqu?erden was van plan het bezochte restaurant nogmaals te bezoeken; 85 procent zou het restaurant aanbevelen aan vrienden en bekenden.
Geslaagd
Jeroen van den Brink, CEO van DiningCity.com, is verheugd met deze aantallen: “Onze doelstelling was mensen kennis te laten maken met restaurants die ze uit eigen beweging misschien minder snel zouden bezoeken. Met het feit dat de deelnemers zo hoog worden gewaardeerd en dat veel van de gasten het door hun bezochte restaurant nogmaals willen bezoeken en tevens aanraden aan bekenden, kan ik concluderen dat wij meer dan geslaagd zijn in onze opzet.”
De volgende Restaurant Week vindt plaats van 2 tot en met 8 maart 2009.

