Branchenieuws

Puurzaam wil inspireren door informeren

Onder de titel Puurzaam is de Gulpener bierbrouwerij een eigen tijdschrift gestart "voor bewuste genieters". Puurzaam verschijnt vier keer per jaar en is los te koop voor 5,95 euro.

Gulpener wil met het blad een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van en het denken over duurzaamheid middels inspirerende artikelen. Toos Hofstede is de hoofdredacteur van het nieuwe blad en geeft direct in haar voorwoord toe dat het moeilijk is om die "bewuste genieters" te karakteriseren: "Een reclamecampagne heeft geen zin, want de bewuste genieters laten zich hierdoor juist niet beïnvloeden. Zij maken hun eigen keuzes aan de hand van onopgepoetste informatie. Dus dat is wat we volgens mij moeten doen: informeren."

Dat inspireren door informeren gebeurt door een diversiteit aan artikelen, zoals een portret van het 55-jarige bier Gulpener Dort, een interview met chef-kok Carlo Didden van restaurant De Kleine Zavel over de combinatie bier en eten, een interview met brouwmeester Jan-Willenm den Hartog, of gewoon door middel van een gedicht.