Het aloude bierviltje krijgt een nieuwe functie. Door een qr-code erop te zetten kan de gast met zijn mobiel makkelijk surfen naar diverse, relevante informatie. Zoals het menu van de dag, de wijnkaart, een korte bedrijfsvideo of een uitnodiging voor de nieuwsbrief.
Het bierviltje met qr-code heet Infoviltje en is ontwikkeld door Omnisense Communicatie. Er is nu al een paar weken mee proefgedraaid.
De informatie
Met het Infoviltje bepaalt de horecaondernemer zelf wat hij aan zijn gasten vertelt. Ook kan hij de ruimte op zijn viltjes verkopen aan adverteerders die bij gasten in beeld willen komen.
De informatie die achter de qr-code hangt is door Omnisense op elk moment aan te passen.
Qr-code
Met de opkomst van de smartphone en smartpads is de qr-code geen vreemd iets meer. De verwachting is dat er in Nederland nog dit jaar 4 miljoen zogenaamde slimme telefoons zijn waarmee de qr-code gelezen kan worden.
Frans Hendrikx van Omnisense Communicatie: "Met deze toepassingen is het Infoviltje niet alleen modern en eigentijds. Het brengt ook meer dynamiek in de zaak en zorgt voor aanstuurbaar voordeel. Voor de horecaondernemer en de gasten."
Bron: Nieuwsbank. Afbeelding: Foursquare.

