Branchenieuws

Relatief hoge score gastvriendelijkheid horeca

De Nederlanders zijn het meest te spreken over de klantvriendelijkheid bij supermarkten; deze krijgt een gemiddeld rapportcijfer van 6,8. Daarna komen de horeca en winkels met een 6,5. De slechtst scorende bedrijven zijn telecombedrijven; deze krijgen een 4,7.


De top vijf klantonvriendelijkheid is: KPN, UPC, Ziggo, T-Mobile en Vodafone. Dat blijkt uit onderzoek ter gelegenheid van de publicatie vandaag van het boek De verkoopmaffia van Erwin Wijman, uitgevoerd door onlinemarktonderzoeksbureau No Ties/Peil.nl.

Landen
Nederlanders zijn aanzienlijk beter te spreken over de klantvriendelijkheid in buurland Duitsland. Op de vraag in welk Europees land klanten het vriendelijkst worden behandeld zeggen de meeste mensen Duitsland (13 procent).

Nederland volgt pas op de derde plaats met vijf procent, na het Verenigd Koninkrijk op twee (5 procent).

Bron: Adformatie.

Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief
Proost! Magazine
Twitter-account
 Proost!
Magazine.