Branchenieuws

Restaurants maken leven simpeler en beter

Restaurants beantwoorden het meest aan de behoefte van diensten die het leven eenvoudiger en beter maken.

Dat blijkt uit onderzoek van het bureau Siegel & Gale in China, Dubai, Duitsland, India, Saudi-Arabië, Groot-Brittannië en de Verenigde Staten, schrijft Zita.be. Uit het onderzoek blijkt dat de consument vooral producten wil die zijn leven eenvoudiger en beter maken.

Ranglijst
Volgens de consumenten beantwoorden restaurants en entertainment het meest aan die behoeftes, gevolgd door retail. In de ranglijst volgen daarna technologie en elektronica, media, telecom en toerisme.

Helemaal achteraan staan verzekeringen en kredietkaarten, voorafgegaan door banken en nutsvoorzieningen.

Extra betalen
De onderzoekers voegen eraan toe dat de consument bij technologie, mode, kruidenierswaren en wagens bereid zijn om zes procent extra te betalen voor producten die het leven eenvoudiger en beter maken.

Dit wordt gevolgd door televisie, lichaamsverzorging, mobiele telefoons en restaurants (5,5 procent), media (5 procent) en hypotheken en kredietkaarten (4,5 procent).

Fastservice
Bij de bedrijven eindigden McDonald's en Nokia met een score van 85,4 procent op de eerste plaats, gevolgd door Amazon (84,2 procent), Kentucky Fright Chicken en Burger King (82,6 procent).

De top tien wordt rondgemaakt door Wal-Mart (81,6 procent), Pizza Hut (81,5 procent), Starbucks (81,4 procent), Boots (81,4 procent) en Subway (80,2 procent).

De onderzoekers voegen er aan toe dat deze bedrijven hun prestaties op de beurzen de voorbije twee jaar nagenoeg hebben verdubbeld.

Bron: Zita.be.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie
Horeca Entree.
Horeca Entree-groep
LinkedIn.

Facebook-account
Horeca.