Branchenieuws

Rosanne meest gedraaide nederpophit

Het duo Nick en Simon heeft met zijn hit Rosanne de Sena-Media Tools Award 2008 gewonnen voor Meest Gedraaide Nederpophit in de Horeca. De uitreiking hiervan vond plaats op dinsdag 13 januari op de Horecava in de Amsterdam RAI.

TROS-dj Daniël Dekker overhandigde de award.

De hit van Nick & Simon werd vorig jaar ongeveer 70.000 keer gedraaid; op primetime (vrijdag, zaterdag en zondag na 22.00 uur) ongeveer 23.000 keer. Deze cijfers zijn gebaseerd op een panel van zevenhonderd natte horecabedrijven.

Van alle gedraaide hits was Valerie van Mark Ronson en Amy Winehouse het vaakst te horen. Op primetime rond de 33.000 keer. In totaal hoorden cafébezoekers dat nummer ongeveer honderdduizend keer.

Sena
Sena vertegenwoordigt de rechten van artiesten, studiomusici en platenproducenten. Het bedrijf incasseert een vergoeding voor het gebruik van muziek en betaalt deze door aan hen die daar recht op hebben.

Media Tools
Media Tools is één van de grotere achtergrondmuziekleveranciers van Nederland. Samen kunnen Media Tools en Sena precies vaststellen welke titel én, meer specifiek, welke nederpophit in 2008 het meest gedraaid is in de horeca.

Gedeeltelijke bron: Dag .