CafeBrains, dat in juli een feit werd, is een samenwerkingsverband voor cafés en dancings met een capaciteit tot duizend bezoekers. Inmiddels zijn de eerste acht locaties lid geworden. Het is het zusje van Discobrains, dat al zes jaar bestaat voor de discothekenbranche.
CafeBrains is een initiatief van Martijn (afbeelding) en Jeroen Veen en een logisch vervolg, aldus de beide heren. "Het delen van horecakennis met een open gedachte heeft onze leden bij Discobrains al heel veel geld opgeleverd", aldus Veen. "Ik ben er van overtuigd dat dit ook geldt voor de rest van de 'natte horeca'."
Plannen
Martijn Veen (afbeelding) heeft ruim dertig jaar horeca-ervaring bij onder andere Bobs Party Palace in Uitgeest en was vicevoorzitter bij Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Hij is stellig van plan om voor zijn CafeBrains-leden veel geld te gaan verdienen en know-how aan te leveren.
Dit bijvoorbeeld door inkoopkortingen te realiseren en een paar keer per jaar workshops te organiseren.
Politiek
Politiek gezien is Veen ook klaar voor de strijd om de Nederlandse 'natte horeca niet te laten verzuipen'. "De huidige regelgeving en het wanbeleid vanuit den Haag moeten worden aangepakt."
Als voorbeeld hiervan noemt hij het 'halfslachtige rookbeleid hetgeen de natte horeca ruim 25 procent aan omzet gekost heeft'.
Lidmaatschap
Het lidmaatschap bedraagt zevenhonderdvijftig euro per jaar (inclusief twee bijeenkomsten met workshops en diner). Nu de eerste acht lidmaatschappen binnen zijn, is het voor de twee initiatiefnemers tijd om CafeBrains groter in de markt te gaan zetten.
"Om zo in totaal een nog sterker front te maken op het gebied van inkoop en een netwerk binnen de horeca."
Proost! Magazine nu ook op Hyves!
Ook
onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Twitter-account Proost!
Magazine
& Horeca
Entree.

