Branchenieuws

Scheveningse horeca serveert poonmenu

Negentien restaurants en viswinkels in Scheveningen serveren een weekend lang een speciaal poonmenu.

Dit nieuwe, culinaire evenement heet 'Het Weekend van de Poon' en duurt van vrijdag 17 tot en met zondag 19 september. "Het doel van het weekend is om consumenten opnieuw kennis laten maken met poon, een vis die zeer smakelijk, gezond en betaalbaar is", aldus Wilbert Stolte, voorzitter van Stichting Marketing Scheveningen.

"In de beleving van consumenten wordt vis vaak als duur bestempeld terwijl het even duur of zelfs goedkoper is dan vlees."

(H)eerlijk
"'Het Weekend van de Poon' is voor de horecabezoeker een kans om kennis te maken met de (h)eerlijke smaak van de poon", aldus Johan van Nieuwenhuijzen, directeur van United Fish Auctions.

De poon wordt gevangen in de Noordzee, dagelijks vers aangevoerd op de Visafslag en gedistribueerd naar de Scheveningse horeca.

Deelnemers
De volgende restaurants en viswinkels doen mee aan het 'Weekend van de Poon': viswinkel Roeleveld, Los Rancheros, Simonis Vishandel, Weduwe v/d Toorn, 't Gouden Kalf, Dap & Co, Brasserie Braque, Dok 28, Samen in Zee, De Zoute Zoen, Mero, De Dagvisser, The Harbour Club, Phuket, Het Brouwcafé, The Pasta Company, Cap Quest, Lemon Gras en GoldenDuck.                            

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.