Sfeer bepaalt de restaurantkeuze het meest. Daarna volgen de keuken, de prijzen en op 4: wat anderen van de zaak vinden.
Dat blijkt uit onderzoek van DiningCity naar aanleiding van de Restaurant Week die nu gaande is. De sfeer is voor 9 van de 10 bezoekers de reden om voor een bepaald restaurant te kiezen.
En ondanks dat online recensies van restaurants niet meer weg te denken zijn uit de horeca (zeker ook niet bij hotels), staat deze pas op de vierde plek van belangrijkheid voor de keuze van de bezoekers van de Restaurant Week.
Nieuw restaurant
Verder blijkt uit het onderzoek dat bijna de helft van de bezoekers van de Restaurant Week tijdens deze culinaire week een restaurant bezoekt waar ze nog niet eerder is binnengestapt. 8 op de 10 zouden het etablissement dat ze bezocht hebben zo weer een keer aandoen.
"De resultaten laten zien dat we met de Restaurant Week bereiken wat we voor ogen hebben: mensen voor een zacht prijsje kennis laten maken met een restaurant waar ze anders niet zo snel binnen zullen stappen,” zegt Jeroen van den Brink, oprichter van DiningCity.com.
Aantal keren
Ten slottte dineerde meer dan driekwart van de bezoekers 1 of 2 keer tijdens de Restaurant Week in 2010; 7 procent deed dit 3 keer. Ook het lunchen tijdens de culinaire week is in opkomst. Gemiddeld geven de bezoekers 40 tot 50 euro per bezoek uit.
---
Facebook-pagina Horeca Entree.
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree en Fastservice Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

