Branchenieuws

Sociale media noodzakelijkheid horeca

De rol van sociale media voor de horeca is noodzakelijk. Het is een blijvende vorm van marketing en gastenbinding. Dat zegt een grote meerderheid (71 procent) van de bijna vijfhonderd stemmers op de laatste poll van Horeca Entree (HE), het zusje van Proost!.


In de vorige editie
van HE vroegen Schnitzel & Ossenhaas zich af hoe belangrijk sociale media eigenlijk zijn voor horecaondernemers. Schnitzel dacht dat ze een stille dood zouden gaan sterven.

Belangrijk
De
bezoekers van HE zien dat echter anders. Bijna driekwart ziet de tools
immers als blijvende noodzakelijkheid. Veertien procent zwakt het iets
af; die vindt het belangrijk. 'Je moet er in ieder geval op aanwezig
zijn.'

De exacte stelling luidde 'De rol van sociale media voor de horeca is:'.

Tijdvermaak
Tweemaal
vier procent van de stemmen ging naar de opties 'tijdvermaak: het is
gewoon leuk, maar het is onzeker of het wat oplevert' en 'nutteloos: het
kost meer tijd en geld dan het oplevert'.

Driemaal twee procent
van de stemmen ging naar de opties 'tijdelijk: het sterft een keer een
stille dood. Net als Second Life', 'slecht: het gaat ten koste van
andere, belangrijke dingen' en 'moeilijk: ik vind het allemaal nog veel
te ingewikkeld'.

Slechts één procent zei dat de rol van sociale media relatief is. 'Alleen als ik er tijd voor heb doe ik er wat mee.'