In Amersfoort is gisteren het eerste exemplaar van de Snackposter overhandigd, een initiatief van het Voedingscentrum en de sector Fastservice van Koninklijke Horeca Nederland. De poster zal verspreid worden onder tienduizend horecaondernemers.
De Snackposter presenteert de voedingswaarden van verschillende snacks. Ook staat bij ieder product vermeld hoeveel minuten je moet fietsen om de calorieën te verbranden. Op basis van de Snackposter kan de gast zelf bepalen welke keuze hij maakt uit het ruime en steeds veelzijdige wordende assortiment.
Ondersteuning
De Snackposter bevat bovendien nuttige informatie over de campagne Verantwoord Frituren en de Balansdag. De Snackposter ondersteunt horecaondernemers bij hun inspanningen om gasten die bewust willen genieten van de juiste informatie te voorzien.
Opvolger
De Snackposter is het meest recente voorbeeld van succesvolle samenwerking tussen het Voedingscentrum en Koninklijke Horeca Nederland om hetzelfde doel te bereiken: bewustwording over voeding. De introductie van de Snackposter volgt op de gezamenlijke ontwikkeling van de Snackwijzer en de Caloriechecker voor de horeca in 2007.
Het eerste exemplaar werd overhandigd aan Cora van Mora (afbeelding). Dit gebeurde tijdens de diploma-uitreiking van de Fastserviceopleidingen waar 360 aankomende horecamedewerkers hun diploma ontvingen.

