Met een goed getapt biertje en een bekende dj nemen tegenwoordig veel stappers geen genoegen meer. Ze willen als vips behandeld worden. Met het concept bottle service, waarbij gasten een eigen tafel en serveerster tot beschikking hebben, spelen nachtclubs hier op in.
Dat schrijft de Sp!ts. Uitgaan is een beleving, aldus Jacco Bijlsma, uitgever van Nightlife Magazine. "Vandaag de dag zijn mensen op zoek naar een bijzondere avond. Anders kunnen ze net zo goed thuis een drankje drinken. Een speciale viptafel voor jou en je vrienden blijkt een onvergetelijke ervaring."
Inkomsten
Daar wordt grif voor betaald, vertelt Casper Reinders, eigenaar van de Amsterdamse club Jimmy Woo. "Ongeveer een derde van de inkomsten komt voort uit bottle service. Soms loopt dit zelfs op tot de helft. Het hangt er natuurlijk wel vanaf wie je in huis hebt."
"De ene keer heeft een groep van zes personen een rekening van tweehonderdvijftig euro, de andere keer gaat het om duizenden euro’s."
Stijging
Reinders signaleert in Nederland een stijging van het aantal clubs dat deze service aanbiedt, vooralsnog vooral in Amsterdam en Rotterdam. De 'plattelandsdisco's' zijn nog niet overstag.
Bijlsma: "De gemiddelde leeftijd in de Randstedelijke clubs ligt doorgaans hoger en het zijn vaak de kapitaalkrachtige twintigers en dertigers die gebruik maken van bottle service. Bovendien domineert op het platteland nog steeds de biercultuur."
Bron: Sp!ts.
Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief Proost! Magazine
Twitter-account Proost!
Magazine.

