Branchenieuws

Sterchef Niven Kunz varieert met makreel

Michelinsterchef Niven Kunz heeft voor de Week van de Makreel een speciaal makreelrecept ontwikkeld.

De Week van de Makreel is een onderdeel van de campagne 'Van vis krijg je nooit genoeg'. De vissoort wint aan populariteit: dit jaar is de afzet ervan met dertig procent gestegen.

Variëren
Uit een door het Nederlands Visbureau online uitgevoerd onderzoek blijkt dat Nederlanders niet veel met makreel variëren. De consument heeft een voorkeur voor gerookte makreel; ook wordt 64 procent van alle makreel op een broodje of toastje gegeten.

Daar moet verandering inkomen.

Niven Kunz
Voor de Week van de Makreel heeft Kunz daarom een speciaal recept ontwikkeld. Hij heeft de vis gecombineerd met komkommer, zure room, haringkuit en een crème van zwarte olijven. Ook het Nederlands Visbureau ontwikkelde een aantal recepten. Die zijn terug te vinden in de supermarkt en bij visspecialisten.

De actie op de winkelvloer wordt ondersteund met ondermeer radiospotjes en een actie op radiozender 100% NL.
 

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.