Branchenieuws

Taste of Amsterdam biedt culinair vermaak

De hoofdstad is dit jaar weer het toneel van het culinaire evenement Taste of Amsterdam, van donderdag 24 tot en met zondag 27 juni.

De kern van dit evenement wordt gevormd door de beste restaurants uit Amsterdam en omstreken, die daar dan hun signature dishes presenteren. Daarnaast is er ook een aantal theaters waar bezoekers zich kunnen laten inspireren.

Zo geven in het Kook Theater gerenommeerde chef-koks acte de présence en zijn er wijnproeverijen in het Okhuysen Wijn Theater.

Kook Studio
Het aantal restaurants dat dit jaar meedoet is achttien; dat zijn er meer dan vorig jaar. Hotel Okura, waarvan de restaurants gezamenlijk drie Michelinsterren bezitten, creëert tijdens Taste of Amsterdam een Kook Studio waar bezoekers onder deskundige begeleiding kooklessen kunnen volgen.

Enkele andere van de deelnemende restaurants zijn Ron Blaauw Restaurant (**), Aan de Poel (*), LUTE Restaurant, Vis aan de Schelde, Le Garage, Restaurant Eau de Vie, Restaurant Elkaar, Restaurant Het Bosch, Julius Smart Bites en Sophia.

Taste Theater
Verder op Taste of Amsterdam: het Taste Theater. Hier worden gasten getrakteerd op workshops van de Taste-producenten. Zo kunnen ze onder andere een baristacursus volgen, de beste cocktails leren shaken of champagne proeven.

Foodie Markt
Op de Foodie Markt worden de nieuwste trends, specialiteiten en ontwikkelingen op het gebied van eten, drinken en alles wat te maken heeft met koken gepresenteerd. Dit jaar inclusief biologisch plein.

Praktisch
Taste of Amsterdam vindt plaats in het Amstelpark. Kaarten kosten vijftien euro in de voorverkoop en 17,50 euro bij de entree. Een premiumticket (inclusief Florijnen ter waarde van twintig euro) kost 32,50 euro.

Een vipticket kost 65 euro. Dit is inclusief Florijnen ter waarde van 25 euro, vipentree, toegang tot de viplounge en het vipterras, een glas Laurent Perrier champagne en een Taste-goodie.

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.