De gemeente Den Haag gaat medewerkers in het toerisme en de dienstverlenende sector helpen in de omgang met mensen met een beperking. Dit doet zij door de publicatie 'Hoe doe ik gewoon normaal' uit te geven.
Wethouder Citymarketing Marjolein de Jong is blij met het boekje waarin dienstverleners concrete tips krijgen. "We zeggen in Den Haag niet voor niets 'Be my guest!'. Dat geldt voor iedereen, en mensen die wat extra hulp nodig hebben helpen we graag op weg."
"Of je nou een rolstoel, rollator of kinderwagen hebt, je moet op zoveel mogelijk plekken kunnen komen. Dit boekje draagt daar aan bij en ik hoop dan ook dat iedereen de woorden binnen de kortste keren in daden zal omzetten."
De tips
In de publicatie in zakformaat staan tips voor de omgang met mensen met een visuele, lichamelijke, auditieve en verstandelijke beperking. Zo staat het alfabet in braille vermeld, zijn er enkele veelvoorkomende gebaren opgetekend en worden tips gegeven om mensen in een rolstoel te helpen wanneer er obstakels zijn.
Achtergrond
De gemeente ontwikkelde de publicatie in het kader van het themajaar Toerisme & Handicap. Op deze manier wordt niet alleen het brede aanbod aan toeristische voorzieningen toegankelijker gemaakt, ook de omgang wordt vergemakkelijkt.
De publicatie is bovendien een integrale samenwerking tussen de stichting MEE Zuid holland Noord, de gemeente, Be my guest!, stichting Voorall en Den Haag Marketing.
Proost! Magazine nu ook op Hyves!
Ook
onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Twitter-account Proost!
Magazine
& Horeca
Entree.

