Branchenieuws

Toeristische locaties op Facebook Places

Voor de lancering van Facebook Places in Nederland heeft het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) haar database met toeristische locaties ter beschikking gesteld. Zodoende kan de bezoeker informatie van ruim 13.000 locaties raadplegen en delen met vrienden.


Het NBTC vergemakkelijkt hiermee de toegang tot toeristische attracties voor de moderne toerist. Ook stimuleert het daarmee bezoek en bestedingen in Nederland. Charel van Dam, manager Online Marketing NBTC: "Facebook wordt steeds vaker gebruikt bij het zoeken naar en delen van toeristische informatie."

"Door onze database beschikbaar te maken voor Facebook Places, maken wij deze gegevens voor onze doelgroep makkelijker toegankelijk."

Ontdekken
"De (internationale) bezoeker kan alle relevante toeristische informatie vinden en delen met vrienden, belevenissen toevoegen, commentaren lezen en zelfs goede aanbiedingen in de buurt vinden. Een ideale manier om Nederland op een nieuwe manier te ontdekken en op de kaart te zetten."

Places
Places is een dienst van Facebook die ervoor zorgt dat de gebruiker meteen kan zien of en welke vrienden in de buurt zijn (geweest). Het is een zogenaamde location based service (lbs) die in toenemende mate gebruikers op basis van hun locatie van additionele informatie en aanbiedingen voorziet.

Als de gebruiker incheckt met Places, is hij zichtbaar voor zijn vrienden en kan hij zijn ervaringen en tips delen.

Conversatie
Van Dam: "Places vergemakkelijkt het delen van je persoonlijke ervaringen en biedt bedrijven tegelijkertijd de mogelijkheid een conversatie aan te gaan met hun bezoekers. Er zijn al veel bedrijven die hier economisch op inspelen."

"Het NBTC deelt daarom graag haar toeristische database om dit te faciliteren."