Utrecht start maandag 5 september de campagne 'Utrecht te veel te leuk voor één dag' om toeristen langer te laten verblijven. De campagne behelst onder andere commercials op nationale televisie. Op internet wordt onder andere de webportaal Utrechtteveelteleuk.nl ingezet.
Dat schrijft TourPRess. "Er wordt benadrukt dat er altijd iets te beleven is en dat de stad meer dan genoeg te bieden heeft voor een meerdaags verblijf", zegt campagneleider Sander Geleedst.
"De culturele evenementen staan centraal en vormen de verrassende actualiteit naast het veelzijdige aanbod van winkelen, horeca en cultuur."
Hotel-aanbod
"Centraal staat het uitgebreide culturele najaarsprogramma in de stad. De Utrechtse hotels bieden op de website scherpe aanbiedingen en leuke arrangementen aan. Bovendien zijn er in samenwerking met de winkeliers 8 thematische winkelroutes ontwikkeld, langs hippe hotspots en bijzondere adresjes."
"De routes zijn vanaf de website direct te downloaden en vormen zo een logische aanzet tot een bezoek aan Utrecht."
Samenwerking
De campagne wordt in november herhaald en in 2012 voortgezet. Toerisme Utrecht werkt ervoor samen met Musea Utrecht, de hotelsector, de gemeente Utrecht, centrummanagement en Hoog Catherijne.
Bron: TourPRess.

