Branchenieuws

Vijfde Make a Difference Day

Tijdens de vijfde Make a Difference Day (MADD) op vrijdag 20 en zaterdag 21 maart doet het Nederlandse bedrijfsleven weer massaal aan vrijwilligerswerk.

MADD is een jaarlijks terugkerend evenement waarbij tienduizenden Nederlanders, bedrijven, BN'ers, vips, leden van de koninklijke familie en politici zich inzetten voor de samenleving. Overal in Nederland worden activiteiten georganiseerd.

Laagdrempelig
"Voor bedrijven is MADD een laagdrempelige manier om te starten met maatschappelijk betrokken ondernemen of te laten zien wat ze op dat vlak al ondernemen",  aldus een woordvoerder. "Ze kunnen bijvoorbeeld met hun medewerkers vrijwillig een klus aanpakken, gratis advies geven aan een vrijwilligersorganisatie of vergader-, kopieerfaciliteiten, media en netwerken beschikbaar stellen."

Meeliften
"Bedrijven die deelnemen, liften mee op de publiciteit van een landelijk gerenommeerd evenement. Meedoen is goed voor de samenleving én het bedrijf. Het kan zakelijk ook veel opleveren, zoals gemotiveerde medewerkers, een goed imago, blikverruiming, toegang tot nieuwe netwerken en media-aandacht."

Hulpmiddelen
Op www.madd2009.nl/bedrijven staan tips en hulpmiddelen zoals stappenplannen, voorbeelden van activiteiten, gegevens van ondersteunende organisaties en gratis promotiemateriaal. Bedrijven die meedoen, kunnen hun bijdrage aanmelden bij maddinbedrijf@movisie.nl. Dan worden ze met logo en omschrijving van hun activiteit vermeld op de website en ontvangen ze gratis promotiemateriaal.

Organisatie
MADD is een initiatief van MOVISIE, Vereniging NOV en het Oranjefonds. Ook het ministerie van VWS maakt MADD mede mogelijk. Organisaties en bedrijven als MVO Nederland, Fortis Foundation, Univé Verzekeringen en Rabobank zijn actief betrokken bij MADD.