Vijftien restaurants zijn op de Horecava met een scooter met eigen bedrijfslogo naar huis gegaan.
De vijftien zijn namelijk de winnaars van de Bru-doppenactie, omdat ze de meeste doppen (gerelateerd aan het aantal zitplaatsen van het restaurant) inleverden. Restaurant In den Rustwat uit Rotterdam spaarde de meeste doppen per zitplaats bij elkaar.
In totaal deden meer dan 450 restaurants mee aan de actie.
Boven verwachting
Henk Jan Beltman, marketeer out of home bij Spadel (waar Bru-mineraalwater onderdeel van is, red.): "Een ongelofelijk succes. Wij hadden niet durven hopen dat er zo massaal zou worden gespaard. Het aantal deelnemende restaurants alsook het aantal ingestuurde doppen per restaurant lag ver boven verwachting."
"De gerechtsdeurwaarder heeft letterlijk zijn handen vol gehad om alle doppen op tijd te hebben geteld en de vijftien winnaars te kunnen vaststellen."
Glimlach
Eén van de deelnemende restaurants over de actie: "Natuurlijk hoopten we een scooter te bemachtigen, maar door de glimlach van mijn bedienend personeel als ze met Bru-doppen de keuken inkwamen, wist ik dat deze actie voor ons niet stuk kon."
Ook Edwin Suykerland, account manager Topgastronomie Spadel, beleefde veel plezier aan de actie. "Als restauranthouders bij elkaar gingen eten pikten ze de doppen bij elkaar van tafel. Ik ben op de Horecava wel vijftig maal benaderd door klanten en potentiële klanten over de Bru-Vespa’s."
De winnaars
De vijftien winnende restaurants zijn: In den Rustwat in Rotterdam, Van der Valk Hotel Loc. Bloemendal Kasteel in Vaals, Partycentrum Restaurant Landlust in Nieuwdorp, De Bokkedoorns in Overveen, QL Hotel Merlet Restaurant in Schoorl, Planken Wambuis in Ede, Aan de Poel in Amstelveen, Van der Valk Hotel Loc. Kasteel Ter Worm in Heerlen, Shirasagi in Den Haag, Inter Scaldes in Kruiningen, La Enoteca in Rotterdam, De Kempers Roef in Kudelstaart, De Fuik in Aalst, Schiphol Airport in Haarlemmermeer en Plein 22 BV in Houten.
Ook onze horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
Horeca Entree zit ook op Twitter.

