Boekingssite HotelSpecials.nl heeft met haar labels in 2008 een recordomzet van 50 miljoen euro bereikt, een stijging van 35 procent ten opzichte van 2007.
Deze groei is onder meer te danken aan extra marketinginspanningen en een toename van het hotel- en bungalowaanbod. Daarbij kwam het bedrijf met het nieuwe label GiftFor2.nl, een reeks belevenisbonnen in cadeauvorm.
Toename boekingen
In 2008 realiseerde het bedrijf ruim 250.000 boekingen. Het aanbod is verdubbeld naar tweeduizend aangesloten accommodaties in de Benelux, Duitsland en Frankrijk. Remco Hofstede, managing partner van HotelSpecials.nl, verwacht ook in 2009 een toename van het aantal boekingen.
Profiteren
"Door de financiële crisis profiteert de consument van zeer scherpe kamerprijzen. In de periode rond kerst en januari zijn de prijzen behoorlijk verlaagd ten opzichte van vorig jaar. Daarbij is de consument steeds meer op zoek naar korte vakanties in eigen land, een markt waar wij ons al jaren op focussen."
Langetermijndoelstelling
"De groeistrategie loopt nog steeds voorspoedig. In 2009 verwachten wij aanzienlijke groei in de breedte met de labels BungalowSpecials.nl en GiftFor2.nl. Daarnaast ook via internationale groei met HotelSpecials.se en HotelSpecials.be. De boekingen van deze labels zijn het afgelopen jaar met ruim honderd procent toegenomen. Ons doel voor de gehele organisatie is een verdubbeling van de omzet in drie jaar. Dan gaan we dan door de magische grens van honderd miljoen euro", aldus Hofstede.
Nominaties
De snelle groei van HotelSpecials.nl had het afgelopen jaar een tweetal nominaties tot gevolg. Het bedrijf werd 5e in de Technology Fast 50 van Deloitte en behaalde een 37e plaats in de Twinkle 100. Momenteel is het bedrijf met de labels HotelSpecials.nl, BungalowSpecials.nl, HotelAanbiedingen.nl, GiftFor2.nl en HotelCadeau.nl genomineerd voor de Thuiswinkel Awards 2009.

