Branchenieuws

Warsteiner wijzigt organisatiestructuur

Warsteiner Benelux gaat de organisatiestructuur en marktbewerking in Nederland grondig wijzigen. Verdere groei en klanttevredenheid zijn hierbij de sleutelwoorden. Naast veranderingen op directieniveau wordt voornamelijk de indeling en werkwijze binnen de horecamarkt gewijzigd.

Per 1 oktober bestaat de directie van Warsteiner Benelux uit financieel directeur Maykel Jacobs (38) en commercieel directeur Leonard Mes (41).Laatstgenoemde neemt hierbij de verantwoordelijkheden van Jil Diependaal (61) over. Diependaal richt zich, na 23 jaar als verkoopdirecteur horeca bij Warsteiner, nu volledig op de horeca key accounts en zijn rol als adviseur van de directie. Mes wordt eindverantwoordelijk voor het commerciële beleid in zowel de thuis- als horecamarkt.

Doordat Warsteiner in een stagnerende biermarkt nog altijd groei laat zien, acht Warsteiner een andere inrichting van de organisatie onvermijdelijk. De nieuwe structuur zou beter aansluiten op de behoefte van de markt en bij de groeidoelstellingen van Warsteiner.

Vooral de indeling van het horeca segment verandert aanzienlijk. Jil Diependaal (61) gaat zich als key account-manager horeca volledig richten op filiaalbedrijven en horecaketens. Stephan Stoffels wordt verkoopleider horeca Nederland.

Nederland wordt onderverdeeld in negen regio’s. Voor iedere regio is een manager aangesteld die contacten onderhoudt met de horecazaken en drankengroothandels in dat gebied. Stephan Yuen wordt als manager special outlets verantwoordelijk voor dit nieuwe markt segment binnen Warsteiner Benelux. Binnen het segment special outlets vallen de clubs en trendy zaken.

Behalve horeca vallen ook de afdelingen retail en marketing onder commercieel directeur Leonard Mes. Wesley Smit is aangesteld als verkoopleider retail, Wilco Gersen is als brandmanager Warsteiner en König Ludwig verantwoordelijk voor de uitstraling van deze merken.