Foodservicegroothandel Deli XL heeft een speciale webwinkel voor Chinese ondernemers in de fastservice geopend.
De webwinkel genaamd Angliss werd maandag 10 januari op de Horecava officieel geopend door Li Ping Lin, sectormanager Chinese Ondernemers van Koninklijke Horeca Nederland (KHN).
Samen
"De gelanceerde website van Angliss is samen met Chinese ondernemers ontwikkeld", zo laat Wim Stroes, regiodirecteur bij Deli XL en verantwoordelijk voor het initiatief, weten.
"Met hen zullen wij de site verder ontwikkelen om de dienstverlening zo maximaal mogelijk aan te laten sluiten."
Promotie
Zo kan via de webwinkel niet alleen eten en drinken besteld worden, maar is ook promotiemateriaal eenvoudig zelf te maken. Daarnaast biedt Angliss cafetariahouders inkoopvoordeel bij grotere bestellinegn en collectief voordeel op bijvoorbeeld energie en verzekeringen.
De website is open van opzet en daagt klanten uit zelf ideeën aan te dragen, bijvoorbeeld voor de ontwikkeling van nieuwe huismerken.
Gesegmenteerd
In 2011 zal Deli XL steeds meer kiezen voor een gesegmenteerde aanpak van haar marketinginspanningen, om daarmee ondernemers in de foodservicemarkt nog gerichter en persoonlijker te bedienen. Een belangrijke rol is daarbij weggelegd voor online initiatieven zoals Angliss.
Initiatieven die passen in de internetstrategie van Deli XL om in 2012 te komen tot een nieuw e-commercesysteem voor al haar activiteiten. Deze activiteiten op de Nederlandse markt worden voortaan door Deli XL ondergebracht in het recent opgerichtte Bidvest Nederland.
De groothandel verwacht dit jaar nog meer nieuwe online activiteiten te lanceren.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

