Bavaria start donderdag 24 februari met de wereldwijde uitrol van de nieuwe merkuitstraling voor al haar producten. Dit een jaar na de lancering ervan in Nederland. Paradepaardje van de nieuwe uitstraling is de nieuwe fles waarin de driedimensionale driehoeksvorm tot uiting komt.
Bavaria is daarmee wereldwijd het eerste biermerk dat de driehoeksvorm introduceert in een markt die gedomineerd wordt door ronde vormen. Vanaf volgende week is de nieuwe fles in Nederland verkrijgbaar in een nieuwe, kartonnen krat.
Belangrijke stap
"Dit is een belangrijke stap in de toekomst van ons merk Bavaria", aldus directievoorzitter Jan-Renier Swinkels van Bavaria. "De nieuwe uitstraling is verankerd in de geschiedenis van ons driehonderd jaar oude familiebedrijf en onderstreept onze rol als innovatieve uitdager."
"Daarmee bevestigen we dat Bavaria met een kwalitatief product voorop wil blijven lopen in een zeer concurrerende biermarkt."
Wereldwijd
De wereldwijde uitrol betreft honderddertig landen en start in de Balkan, het Verenigde Koninkrijk en Ierland. In de loop van 2011 en begin 2012 volgen landen in de zuidelijke helft van Europa, zoals Italië, Spanje en Frankrijk, maar ook in Rusland en het Midden-Oosten.
"Een operatie van deze omvang is in de sector niet eerder vertoond. Niet alleen de kratten, flesjes, blikken en glazen gaan er anders uitzien. Ook in de horeca volgt wereldwijd een rigoureuze ombouwoperatie waarbij taps, uithangborden en alle andere uitingen van het Bavaria merk worden vervangen."
Nieuwe fles
De nieuwe eenmalige fles is vanaf volgende week ook verkrijgbaar in Nederland. De hals van de fles heeft een driehoekige vorm gekregen. Naast smaak, geur en kleurgebruik is bier daarmee voor het eerst ook herkenbaar aan de driedimensionale vorm.
De driehoek verwijst terug naar de geschiedenis van het familiebedrijf, waar driehonderd jaar geleden drie gebroeders Swinkels aan de wieg stonden.
Nieuwe krat
In navolging van de introductie van het kleine kratje met de retourfles in de jaren zeventig presenteert Bavaria voor het eenmalige segment haar nieuwe fles wederom in een nieuw soort krat.
Deze kartonnen krat (zonder statiegeld) met twaalf vakken in een nog compacter formaat is vanaf volgende week verkrijgbaar in de Nederlandse supermarkten.
Twitter-account Proost!
Facebook-pagina Proost!
Hyves-account Proost!
Gratis horecanieuwsbrief Proost!

