Whole Foods, een Amerikaanse supermarktketen met voornamelijk biologische producten, heeft de eerste wijn- en bierbars in supermarkten geopend. Die serveren ambachtelijke bieren en lokale wijnen. Eerst draait in 12 filialen een test, daarna wordt het concept landelijk uitgerold.
Dat schrijft Wijn.blog.nl. De testfilialen zijn gevestigd in Californië, Arizona, Illinois en Texas. Whole Foods' actie is ingegeven door initiatieven van andere ketens. Ook Starbucks is bijvoorbeeld bezig met het verkopen van bier en wijn.
Meer omzet
Er wordt verwacht dat de wijn- en bierbar zal zorgen voor een hogere omzet van de supermarkt als geheel. Het trekt nieuwe klanten aan en zij die eenmaal binnen zijn, zullen langer in de winkel blijven, zeggen analysten.
De nieuwste bar is gevestigd in Austin, Texas, en heeft ongeveer 20 zitplaatsen in een halve cirkel in het midden van de winkel. Een glas wijn of bier kost tussen de 4 en 10 dollar. Uiteraard wordt op leeftijd gelet en kan er om het ID-bewijs worden gevraagd.
Bron: Wijn.blog.nl.

