De opbrengst van de WK-actie van (horeca)groothandel Makro is 75.000 euro. De cheque werd donderdag 15 juli overhandigd aan Unicef Nederland.
Voor de actie werden producten verkocht waarvan een deel van de opbrengst ten goede komt aan Unicef. Dat geld wordt gebruikt voor kinderen die 'vanaf hun geboorte met 1-0 achter staan'.
Met de 75.000 euro wordt kinderen in Zuid-Afrika de mogelijkheid geboden te sporten.
Dezelfde kansen
De actie werd gerealiseerd in samenwerking met ruim tien leveranciers. "Ik ben er trots op dat Makro 75.000 euro kan doneren aan Unicef", aldus Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur Makro Nederland.
"Wij vinden dat iedereen dezelfde kansen verdient. Niet elk kind in de wereld heeft het geluk aan zijn zijde om in een land te worden geboren zoals Nederland. Door Unicef te steunen, kunnen wij ons steentje bijdragen aan een betere toekomst van de kinderen in Zuid Afrika."
Campagne
Unicef voerde in juni, tijdens het WK Voetbal 2010, campagne voor de 12,7 miljoen kinderen in Zuid-Afrika die in de schaduw van de voetbalstadions opgroeien. Sport biedt kinderen meer kans op een betere toekomst.
Unicef is verheugd dat Makro haar hierbij financieel steunt.
Afbeelding
Op de afbeelding: Jan Bouke Wijbrandi (l), algemeen directeur Unicef, en Jean-Pierre Bienfait, algemeen directeur Makro Nederland.
---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.

