De animo om in cafés de WK-wedstrijden te gaan zien is met de resultaten van het Nederlands elftal gestegen. Voor de finale zou het aantal cafébezoekers wel eens kunnen pieken naar circa zeven miljoen, tegenover 5,5 miljoen normaal. Ook zal de bieromzet gaan pieken.
Dat signaleren onderzoeksbureau Foodstep (kijkers in cafés), marktonderzoeksbureau GfK (bieromzet) en de brancheorganisatie Nederlandse Brouwers (bieromzet).
Onduidelijk
Maar hoeveel meer bier er gedronken gaat worden is nog onduidelijk. Directeur Jack Verhoek van Nederlandse Brouwers waagt zich niet aan voorspellingen. "We hebben geen idee, behalve dat er meer meer getapt zal worden dan op een normale zondag."
Bavaria
De bierbrouwers willen geen omzetcijfers geven, maar bevestigen extra inspanningen te leveren om aan de vraag van de horeca en supermarkten te kunnen voldoen. Bavaria ziet 'significante omzetplussen' de afgelopen tijd.
"De exceptioneel goede WK-campagne van Bavaria heeft daar ook een groot aandeel in gehad", voegt directielid Peer Swinkels eraan toe.
Heineken
Ook bierbrouwer Heineken ziet 'beduidend hogere bierafzetten' door het WK en het warme weer. Welk deel aan het warme weer is toe te schrijven en welk deel aan het WK is echter moeilijk aan te geven, aldus marktonderzoeker Holla.
De verwachte hoge temperaturen voor zondag zullen echter zeker van invloed zijn op de extra bierconsumptie.
Bron: NU.nl.
Proost! Magazine nu ook op Hyves!
Ook
onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik
hier.
Twitter-account Proost!
Magazine
& Horeca
Entree.

