Branchenieuws

Workshops sociale media, wijn en horeca

Het Wijninstituut start in februari met drie verschillende workshops sociale media voor de wijn- en horecabranche.

De workshops worden gegeven door socialemedia-specialist Sjoerd Gerritsen en zijn helemaal toegespitst op de praktijk van werken met wijn en communiceren met wijnconsumenten en gasten.

Inhoud
De workshops geven overzicht in de mogelijkheden van sociale media voor wijn- en horecabedrijven. Alle kenmerken van de meest populaire sociale media worden behandeld en in de praktijk getoetst. Verder worden succesfactoren, best practices en tips & tricks behandeld.

"Het is makkelijk de mogelijkheden van sociale media te overschatten, maar ook mag je het zeker ook niet onderschatten", zegt André Sauerbier van Het Wijninstituut. "Waak dus voor verkeerd gebruik, verkeerde doelstellingen en het niet goed inpassen van sociale media in de communicatiemix."

Verkenning
Er zijn workshops op drie niveau beschikbaar. Alledrie vinden plaats bij hotel Casa 400 in Amsterdam. Ten eerste is er de workshop 'Verkenning', voor starters en gebruikers die een goed overzicht willen krijgen. Deze vindt plaats op donderdag 17 februari en kost 95 euro exclusief btw.

Onderweg
Daarnaast is er de workshop 'Onderweg', voor gebruikers die hun horizon willen verbreden en hun efficiency willen verbeteren. Deze vindt plaats op donderdag 3 maart en kost 145 euro exclusief btw.

Management
Ten slotte geeft Het Wijninstituut de workshop 'Management', speciaal voor bedrijven die sociale media in willen zetten in marketingcampagnes. Hiervoor is basiskennis vereist. Deze workshop vindt plaats op donderdag 10 maart en kost 195 euro exclusief btw.
 

---
Twitter-account Horeca Entree.
Nieuwsbrief Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.