Leerlingen van het Twents Carmel College locatie De Thij zijn het project Discobizz gestart om te leren wat er allemaal komt kijken bij het starten van een eigen discotheek. Centraal hierbij staat het maken van een goed ondernemingsplan.
Het project wordt gedaan in het kader van de zogenoemde profieldagen van het Twents Carmel College. Deze zijn bedoeld om leerlingen inzicht te geven in de mogelijkheden die vervolgopleidingen bieden en om hen te laten proeven aan de latere beroepspraktijk.
Partijen
Bij het project zijn diverse partijen betrokken waaronder Koninklijke Horeca Nederland (KHN), Kroeze Interieurbouw, Rabobank Twente Oost, reclamebureau Markt & Media en de gemeente Oldenzaal.
Inhoud project
Voor het project leggen bijna zeventig leerlingen een 'circuit' van presentaties en workshops af. Mensen uit de praktijk vertellen over de wereld achter de schermen van een discotheek. De leerlingen buigen zich onder andere over ondernemingsvormen, financiering, vergunningen, locatiekeuze, inrichting, marketing- en prijsbeleid.
Ook ethische kwesties zoals sluitingstijden en omgang met alcohol, komen aan de orde.
Prijsuitreiking
Donderdagmiddag presenteren de leerlingen in Hotel Grand Café Ter Stege hun definitieve ondernemingsplan. Een jury beoordeelt vervolgens welk ondernemingsplan het beste is.
Bron: gemeente Oldenzaal.
Ook onze gratis horecanieuwsbrief ontvangen? Klik hier.
Twitter-account Proost! Magazine & Horeca Entree.

