Branchenieuws

'Zo. En nu eerst een Bavaria' zegt alles

Creativiteit, durf, vrijdenken en ondernemerschap zijn waarden die bij Bavaria horen. Dat zegt directeur Peer Swinkels. Volgens hem geeft de combinatie van het gemoedelijke enerzijds en het ondernemende en uitdagende anderzijds Bavaria haar sympathieke karakter.


En dat alles zit verpakt in de slogan 'Zo. En nu eerst een Bavaria' die het bedrijf al sinds 1986 voert.

Anders
Volgens Swinkels zit 'dingen anders doen' in de genen van het merk. In 1924 brouwde de brouwerij als eerste biermerk in Nederland pils. Voordien maakten Hollandse brouwers een soort schuimloze ale.

Vanwege die ommezwaai wisselde de Brabantse brouwerij de oude naam 'De Kerkdijk' in voor Bavaria, een verwijzing naar de brouwtechniek van pils (die uit Beieren en Pilzen kwam).

Mouterijen
Verder heeft Bavaria als enige brouwerij eigen mouterijen en graanvelden. Ook is het de enige brouwerij die met eigen mineraalwater brouwt, het afvalwater filtert en dit via een eigen waterzuiverinstallatie terug geeft aan de natuur.

Dutch Dress
Bij het uitdagen van andere merken, zoals een reclame waarin de jongens van de Amstel figureren, hoort volgens Swinkels guerillamarketing. En hiermee doelt hij op de Dutch Dress, de omstreden en succesvolle oranje jurkjes die op het WK zoveel stof deden opwaaien.

Bron: Communicatie, via RetailActueel.
 

Hyves-account Proost! Magazine
Gratis horecanieuwsbrief
Proost! Magazine
Twitter-account
 Proost!
Magazine
& Horeca
Entree