Ronald McDonald, het boegbeeld van fastserviceketen McDonald's, moet het veld ruimen. Net als de cadeautjes bij het Happy Meal.
Dat schrijft Z24. Ronald McDonald en de cadeautjes zouden kinderen aanzetten tot slecht eetgedrag, zeggen 550 verschillende gezondheidsorganisaties in een ingezonden brief aan McDonald's, die te lezen zal zijn in verschillende, lokale kranten.
Bovendien willen de organisaties dat McDonald's stopt met het aanprijzen van fastfood aan kinderen.
Stapje terug
Eerder al gaf McDonald's zelf aan dat Ronald McDonald een stapje terug zou doen omdat het boegbeeld niet meer zou passen bij het merk. Later maakte de fastserviceketen echter bekend dat het gele figuur zich toch niet zou terugtrekken.
Onder vuur
Bedrijven die reclame maken voor ongezond voedsel of snoepgoed voor kinderen liggen in Amerika in toenemende mate onder vuur. De afgelopen maand riep de Amerikaanse toezichthouder de producenten van voedsel al op tot zelfregulering in aanprijzen van voedsel bij kinderen.
Eten waarvoor reclame wordt gemaakt bij kinderen zou bij voorkeur gezonde ingrediënten moeten bevatten en niet te veel zout, suiker, vet en calorieën.
Bron: Z24.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

