Bakker Bart gaat mobiel en wel op festivals. Het nieuwe concept het Bakker Bart on Wheels.
Dat schrijft FoodHolland/Bakkerswereld. Voor het nieuwe concept werkt Bakker Bart samen met zelfstandig ondernemer Bart Schakenraad. Samen ontwikkelden ze een speciale verkoopwagen.
De wagen vertoont parallellen met de winkelinrichting. De wagen is ook voorzien van een oven, zodat het assortiment ter plekke kan worden afgebakken.
Assortiment
Het assortiment dat Bakker Bart on Wheels aanbiedt is flexibel. "In veel gevallen wordt de precieze samenstelling van het assortiment afgestemd met de organisator van het evenement", zegt een woordvoerder. "Het is wel een smal assortiment dat bestaat uit hardlopers."
"Grofweg is er keuze uit belegde broodjes, panini, hartige en zoete snacks."
Paaspop
Een eerste proef tijdens Paaspop 2010 in Schijndel leverde een meeromzet van 30 procent ten opzichte van een andere aanbieder die daar een jaar eerder met een vergelijkbaar assortiment stond.
Als het goed gaat hoopt Schakenraad volgend jaar een tweede verkoopwagen in te kunnen zetten.
Bron: Bakkerswereld, via FoodHolland.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

