Fastservice

Belgische identiteit bepaalt frituurmarkt

De Belgische frituurmarkt kenmerkt zich door het professionalisme en de Belgische identiteit die uitgedragen wordt.

Dat schrijft RetailActueel. In België bevinden zich zeker 5.000 frituurzaken en daarmee wordt werk verschaft aan duizenden mensen. Juist daarom probeert het land de Belgische friet te laten erkennen als cultureel erfgoed bij Unesco.

Kans maken
Omdat het gaat om een culturele traditie en in de eerste plaats een volwaardige economische sector, zou de sector zeker kans kunnen maken op een notering als werelderfgoed door Unesco. De frituurmarkt is immers goed voor 1 miljard euro omzet in België.

Stap vooruit
Volgens Benoît Lutgen, de Waalse minister van Landbouw, kan een notering veel betekenen voor het land. Vooral in diepvriesfrieten zou België in export een stap vooruit kunnen maken. Er zijn immers niet alleen 5.000 frituuruitbaters, maar ook nog landbouwers en bedrijven uit de aardappelverwerkende sector die meewerken aan de markt.

Samen werken zij op professionele basis aan het bewaken van de Belgische identiteit.

Bron: Trends, via RetailActueel.

---
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief
Fastservice Entree.

Abonnement
Fastservice Entree.