Tijdens de Week van de Smaak wordt gezocht naar het beste Broodje van de Streek bij bedrijfsrestaurants/-kantines.
Het Broodje van de Streek moet een rijkelijk belegd broodje zijn dat in de eigen regio gebakken is. Het beleg, de zuivel en misschien ook wel het begeleidende sapje en het fruit moeten komen van lokale leveranciers en producenten.
Verder moeten de ingrediënten duurzaam geproduceerd zijn en zoveel mogelijk vers en uit het seizoen.
Meedoen
De wedstrijd is bedoeld voor bedrijfsrestaurants en kantines van gemeentes, waterschappen en provincies. Meedoen kan door tijdens de Week van de Smaak een lunch te organiseren met het Broodje van de Streek.
Daar kan eventueel een leuke activiteit bij bedacht worden zoals een bezoek aan een lokale producent, een proeverij of een workshop.
Ondersteuning
Organisator Stichting Streekeigen Producten ondersteunt de deelnemers met de volgende zaken.
* Promotie via programmakrant Week van de Smaak (600.000 exemplaren), website en persberichten.
* Publicatie van een lijst met deelnemende organisaties en hun activiteiten.
* Organisatie van een landelijke aftrap van de campagne.
* Op verzoek posters en andere materialen.
* Desgewenst ondersteuning bij het zoeken van lokale leveranciers en producenten.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

