Snackbar Verhage Blijdorp in Rotterdam heeft felle kritiek gekregen van een gemeentelid. De eigenaar zelf staat hier raar van te kijken.
Dat schrijft De Echo. Eigenaar Michel van Herk kreeg onlangs een mailtje van VVD-fractievoorzitter Marianne Bever- Van Eck. Daarin stond: "Mijn bezorgdheid gaat over de kwaliteit van de waren, slappe patat en ongare burgers. Maar ook de troep achter het pand, troep voor de deur, parkeren op de stoep en overal spullen."
"Oudere bewoners kunnen er maar net langs en het geeft veel ontevredenheid bij de overige ondernemers, die aangeven dat er niet met u te praten valt. Ondernemers zijn belangrijk voor de maatschappij, geven werkgelegenheid en ook hier zijn medewerkers bij betrokken. Ik vind dat er met zorg met mensen moet worden omgegaan."
Scooterjeugd
Volgens Van Herk komt het mailtje volledig uit de lucht vallen. "Ze heeft met mij nooit contact gezocht. In plaats van dat ze de klachten eerst doorgeeft of even komt praten kiest ze voor deze weg." De snackbarhouder geeft aan dat zijn cafetaria en het bijbehorende terras juist een positieve impuls hebben op de buurt.
"Vroeger zat er in deze straat veel scooterjeugd. Ze hingen in de portieken en reden over de stoep. Om dit tegen te gaan hebben we het portiek schoongemaakt en een gesloten terras gemaakt. Daarnaast zetten we speelkarren voor kinderen bij de deur zodat die scooters er niet de hele tijd voorbij kunnen scheuren. Sindsdien is de overlast zo goed als weg."
Kloppend hart
Ook de ontevredenheid bij bewoners en ondernemers is volgens Van Herk onjuist. "Wij zijn het kloppend hart van de buurt. Ik weet precies wat er in Blijdorp speelt en ik sta op goede voet met de jeugd en de ouderen. Bijna iedereen kent mij hier en kan me aanspreken."
"Zelfs de wijkagent geeft aan dat wij niet voor overlast zorgen."
Tuin
De cafetariahouder geeft wel toe dat zijn tuin niet op orde was. "Ik kreeg ook signalen van het hoofdkantoor dat ik die moest opruimen. De tuin zit verborgen aan de achterkant en daar komen de gasten ook niet. Deze is overigens nu helemaal opnieuw betegeld en opgeruimd."
Slappe patat
Dat er slappe patat en ongare burgers zouden worden verkocht verbaast Van Herk. "We behoren tot de 5 beste Verhage-franchise's. Bovendien blijft het bezoekersaantal stijgen. Ik heb Van Bever - Van Eck ook nog nooit in de zaak gezien, dus ik krijg het gevoel alsof iemand haar voor het karretje probeert te spannen."
Van Herk zegt verbolgen te zijn over de aantijgingen maar voelt geen rancune. "Ik wil haar niet zwartmaken maar ik zou het wel op prijs stellen als ze aangeeft waar de klachten vandaan komen. Ook een telefoontje of een gesprek zou fijn zijn."
Van Bever- Van Eck kon wegens afwezigheid door vakantie nog niet reageren.
Bron: De Echo.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

