Fastservice

Gezocht: nieuwe ijsnaam voor betere wereld

IJsmerk Ben & Jerry's roept haar fans op een naam te verzinnen voor een nieuwe ijssmaak. De hele wedstrijd draagt bij aan een betere wereld.

Dit alles onder het motto 'What's on your pint?'. De winnende naam komt niet alleen in de winkel te liggen, ook doneert Ben & Jerry's 10.000 euro aan het doel dat de droom van de winnaar ondersteunt.

Betere wereld
Al sinds haar eerste scoop is Ben & Jerry's ervan overtuigd dat iedere 'pint' met ijs de wereld een stukje beter kan maken. Zo supporten ze War Child al jaren met de smaak Peace of Strawberry Cheesecake en kaarten ze het smelten van de ijskappen aan met de variant Baked Alaska.

Nu is het de beurt aan de Nederlandse fans om te laten zien waar zij voor staan.

Nieuwe variant
De naamloze smaak (afbeelding) ligt sinds maandag 11 juli in de winkel. De variant bestaat uit roomijs met stukken chocolade-koek, peace-tekens van pure chocolade en een swirl van chocofudge.

Deelnemen
Deelnemers kunnen op Benjerry.nl/whatsonyourpint een creatieve, grappige of goede naam invullen die duidelijk maakt waar ze voor staan. Of het nu gaat om de overbevissing van tonijn (voorbeeldnaam: No Tuna Tonight), ergernis over de schadelijke uitstoot van eindeloze files in Nederland (voorbeeldnaam: Traffic Delay-cious) of de overtuiging dat koeien in de wei horen (voorbeeldnaam: Dutch Dairy-Air).

Spelregels
De namen kunnen tot en met vrijdag 2 september worden ingezonden. Daarna selecteert een jury 5 finalisten. In de daaropvolgende weken kan eenieder stemmen op de beste naam voor het beste doel. De winnaar wordt begin oktober bekendgemaakt. Het winnende ijs met de nieuwe naam komt een aantal maanden later in de winkel te liggen.

Op de achterkant van de verpakking komen een foto en het verhaal van de winnaar. Ten slotte reikt Ben & Jerry's 10.000 euro uit aan het doel waar de winnaar zich hard voor maakt.    

---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.