Fastservice

Kansen voor cateraars op opleidingsinstituten

Cateraars op scholen moeten hun aanbod veel meer op studenten afstemmen, onder andere om in te spelen op de toekomst.

Dat schrijft Technomic. De bijna 16 miljoen studenten in de Verenigde Staten hebben ruim 300 miljard euro aan koopkracht. Het maakt ze daarmee tot een belangrijke doelgroep van cateraars op scholen.

Niet tevreden
Volgens een poll van Technomic laat 44 procent van de studenten de keuze voor een opleidingsinstituut mede afhangen van het cateringaanbod aldaar. Echter: maar 34 procent is tevreden over het algehele aanbod van de opleiding en slechts 28 procent waardeert het gezonde aanbod.

Vooruitlopen

Foodaanbieders op (en bij) scholen zouden hun aanbod dus meer moeten afstemmen op wat studenten willen. Bovendien: deze studenten zijn de werknemers van de toekomst met nog meer koopkracht, dus het aanbod op hen afstemmen is vooruitlopen op de toekomst.

Customizen
Technomic geeft ook een aantal tips. Zo blijkt uit onderzoek onder andere dat het zogeheten customizen steeds belangrijker is op opleidingsinstituten. Bijna de helft van de studenten vindt het belangrijk dat ze bepaalde ingrediënten voor hun gerecht kunnen weglaten of toevoegen.

Daarnaast eet 21 procent minder vlees, geen vlees of alleen bepaalde soorten vlees. Ten slotte zou 48 procent graag zien dat de restaurants op school langer open zouden zijn.

Bron: Technomic. Met dank aan het FSIN.

---
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief
Fastservice Entree.

Abonnement
Fastservice Entree.