Franchiseformule Kwalitaria heeft haar formule compleet vernieuwd. "Kwalitaria is de plek waar snacken eten wordt."
Dat zegt managing director Rob Besseling. Het aantal Nederlanders dat nog cafetaria’s bezoekt is drastisch gedaald; alleen al tussen 2005 en 2008 nam het aantal bezoekers af met 13 procent.
In onderzoeken geeft een steeds groter percentage van de bevolking aan nooit een cafetaria, snackbar of frituur te bezoeken.
Alternatieven
Kwalitaria gooit het daarom over een andere boeg met een nieuwe huisstijl en vernieuwd assortiment. "We blijven trouw aan het snackassortiment, maar bieden wel alternatieven. Kwalitaria is de plek waar snacken eten wordt."
"Bijzonder lekkere producten, toegankelijk, snel geserveerd en betaalbaar. Dat is waar het allemaal om draait."
Introducties
Enkele nieuwe ingrediënten van Kwalitaria in 2011 zijn:
- Burgers met puur rundvlees van de oer-Hollandse Blaarkopkoe.
- Biologisch hamburgerbrood, zogenaamde kloostermoppen met een tikkeltje biologische honing voor de smaak.
- Introductie van landelijk bekende streekproducten, zoals een broodje met Beemster Kaas en Brugse Beenham;.
- Elk seizoen andere seizoensproducten zoals een lentekroket met lente-ui en kippendij of een seizoensburger en broodje.
- Gebruik van natrium-arm zout en verantwoorde Hart voor Health-frituurolie.
- Achter elk Kwalitaria gerecht een goed verhaal: informatie over de ingrediënten op de verpakking.
- 4 keer per jaar het eigen consumentenmagazine KOOK in een oplage van 250.000 exemplaren met achtergrondverhalen over de producten van Kwalitaria.
- Nieuwe huisstijl; deze moet toegankelijk, gezellig en transparant zijn, alsmede vertellen waar het om draait.
- Duurzame verpakkingsmaterialen zoals papieren tassen en snackzakken.
Lees eventueel ook 'Noodzakelijke trends voor fastservicesector', waarin Rob Besseling meer vertelt over kansen en bedreigingen.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

