Werknemers geven weer meer geld uit aan hun lunch. Tegelijkertijd ontvingen de restaurants echter minder (vaak) mensen.
Dat blijkt uit het Nationale Cateringonderzoek van Foodstep, schrijft RetailActueel. Per bezoek gaf een werknemer in 2010 gemiddeld meer uit in zowel uitbestede bedrijfsrestaurants als in de restaurants in eigen beheer.
Eigen eten
Toch daalde het totaal aan bestedingen voor eten en drinken door de werkende consumenten in bedrijfsrestaurants met ruim 1 procent. Dit had te maken met teruglopende bezoekersaantallen (-1 procent) en de afnemende bezoekfrequentie (-3 procent).
Als mensen niet naar het bedrijfsrestaurant gaan, nemen ze zelf eten en drinken van thuis mee. Zo'n 30 procent van de werknemers doet dit.
Bezoekfrequentie
Twee derde van de consumenten beschikt op het werk over een bedrijfsrestaurant of kantine. 60 procent van de werknemers maakt gebruik van de kantine op het werk. 50 procent van deze mensen gaat elke dag naar het bedrijfsrestaurant.
Bron: RetailActueel.
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.
Abonnement Fastservice Entree.

