Fastservice

Nieuw imago Burger King zónder koningsmascotte

Om niet achter te blijven bij andere fastserviceketens, focust Burger King op een verser imago. De koningsmascotte verdwijnt.

Dat schrijft USA Today. Ondereel van de nieuwe campagne zijn reclames waarin alleen het wassen en snijden van verse ingrediënten te zien is. Zonder woorden, alleen met opzwepende muziek. Guacamole speelt er een grote rol in, volgens USA Today wellicht dé gastronomische trend van 2011.

Terugkomen
Met het nieuwe imago wil de op 1 na grootste burgerketen de mensen overhalen terug te komen naar Burger King. Dit moet lukken door zich het komende jaar te focussen op het 'repareren van food', het moderniseren van vestigingen en het updaten van het imago.

De koningsmascotte verdwijnt (voorlopig). Die is te griezelig en bovendien op jongeren gericht. De doelgroepfocus komt meer op moeders te liggen.

Opboksen
Het is volgens critici de beste move die Burger King kan maken om op te boksen tegen andere fastserviceketen die bezig zijn een gezond(er) imago neer te zetten. Dat zijn in de Verenigde Staten bijvoorbeeld McDonalds's, The Cheesecake Factory, Sizzler, 7-Eleven en Subway.

"Vers ís het", zegt een kenner. Eerder bepaalde prijs de keuze van een gast, maar nu geeft een gezonde keuze en kwaliteit de doorslag. En wat dat laatste betreft ligt Burger King (nog) achter op McDonald's, Subway en KFC.

Bron: USA Today.

---
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief
Fastservice Entree.

Abonnement
Fastservice Entree.