Fastservice

'Pompstations kunnen leren van foodformules'

Pompstations moeten meer focussen op food en daarbij een voorbeeld nemen aan succesvolle foodformules als Starbucks en Hema to Go.

Dat schrijft Pompshop/RetailActueel naar aanleiding van Foodstep-onderzoek. Pompstations krijgen steeds minder mensen over de vloer, onder andere doordat steeds meer mensen naar een ombemand station gaan.

Starbucks
Food is dan ook hetgeen waarmee ze weer meer klanten zouden kunnen trekken. Starbucks of Hema To Go zijn wat dat betreft uitstekende voorbeelden, zeggen Foodstep-onderzoekers Rien de Koning en Marjan van den Bossche.

Volgens hen moeten pompstations een doel zijn om naar heen te gaan (destination), in plaats van alleen maar iets om langs te rijden (convenience). "Consumenten kiezen voor een pompstation op basis van de voor hen gunstige locatie."

"Zijn ze echter eenmaal klant, dan blijven ze het station in de regel ook trouw, iets wat met een spaarsysteem gestimuleerd kan worden."

Bron: Pompshop, via RetailActueel.

---
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief
Fastservice Entree.

Abonnement
Fastservice Entree.