Fastserviceketen Dailywok gaat als eerste in Nederland gebruikmaken van een nieuw loyaltysysteem met QR-codes.
Volgens Dailywok hebben gasten al wel genoeg klantenkaarten, spaarpunten en tegoedbonnen in hun portemonnee. Met het nieuwe loyaltysteem is dit voorbij; tevens biedt het voordelen voor de gast en ondernemer.
"QR-codes zijn in Japan al gemeengoed, maar zien we ook steeds vaker in Nederlandse advertenties opduiken", aldus een woordvoerder. "Maar, de 2d-streepjescodes bieden meer mogelijkheden."
Taggin.me
"De toepassing als klantenkaart werkt erg eenvoudig. Via Taggin.me maakt de gebruiker een account aan, waarna automatisch een persoonlijke QR-tagcode gegenereerd wordt. Bij het bezoek aan een deelnemend restaurant toont de gebruiker de code. Op een telefoon, maar uitgeprint kan naar wens natuurlijk ook."
"De medewerker scant de code om punten bij te schrijven op de account.
Koppelen
Het systeem biedt de mogelijkheid de account te koppelen aan diverse sociale media. Op deze manier delen gebruikers hun bezoeken aan Dailywok met hun vrienden. In ruil daarvoor sparen ze sneller voor leuke beloningen.
"Dailywok loopt graag voorop als het gaat om sociale media. We zijn actief op bijvoorbeeld Twitter, Facebook, Foursquare en SCVNGR. Werken met Taggin.me sluit aan op deze ontwikkelingen, maar biedt meer mogelijkheden de acties helemaal zelf vorm te geven."
"Belangrijk, want de jonge doelgroep van Dailywok is moeilijk te boeien met traditionele spaaracties, maar dit is nieuw, anders en leuk."
Meer inzicht
Het systeem is specifiek ontwikkeld om in te spelen op de behoefte aan een systeem om vaste gasten/klanten extra voordeel te bieden en te binden, terwijl het de ondernemer meer inzicht biedt in zijn klantenkring.
De beloningen zijn daarnaast door de ondernemer zelf in te stellen en managen.
Testen
Dailywok is nu enkele dagen het systeem aan het testen als eerste bedrijf waar Taggin.me beschikbaar is. "De reacties van gasten zijn erg positief, ze vinden het leuk om op deze nieuwe manier extra voordeel te krijgen. Dit is bijvoorbeeld weer terug te zien in tweets die gasten plaatsen over hun kennismaking met de codes. Vooralsnog een succes dus."
---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.

