Fastservice

Ruim 48 miljoen dollar voor Just-Eat

Maaltijdthuisbezorgservice Just-Eat kan dankzij durfkapitalisten ruim 48 miljoen dollar steken in wereldwijde groei.

De 48 miljoen dollar komt van de Amerikaanse durfkapitalisten Greylock Partners en Redpoint Ventures. Greylock is vooral bekend van haar investeringen in Facebook, LinkedIn en Groupon, terwijl Redpoint Ventures aan de wieg stond van de online services Netflix, HomeAway en Oodle.

Ook European Index Ventures doet mee in deze investeringsronde.

Uitbreiden
De kapitaalinjectie wordt onder meer gebruikt om de wereldwijde marktpositie van Just-Eat uit te breiden en te verstevigen. Daarnaast zal Just-Eat.com de investering gebruiken om haar services richting bezorgrestaurants  uit te bouwen.

Hoog tempo

Klaus Nyengaard, ceo van Just-Eat: "Deze investering biedt ons de mogelijkheid om het hoge tempo bij te houden waarin de vraag van de consument momenteel groeit.  Het is ons doel om mensen over de gehele wereld de mogelijkheid te bieden gemakkelijk, snel en betrouwbaar eten te kunnen bestellen."

"We zijn dus erg dankbaar voor de steun die we ontvangen van onze nieuwe investeerders."

Oorzaken

Volgens Laurens Groenendijk, managing director van Just-Eat Benelux en lid van het internationale managementteam, heeft de continue groei van de bestelmarkt verschillende oorzaken. "Bezorgrestaurants begrijpen dat het grootste deel van gasten klanten tegenwoordig liever online hun maaltijd bestelt."

"Dit heeft geresulteerd in een toename van 80 procent in het aantal online bestelde maaltijden over het laatste jaar. In Nederland groeit Just-Eat.nl met zo’n 5 tot 10 procent per maand."

Stimuleren
Laurel Bowden, lid van het managementteam van Greylock Partners: "Just-Eat is wereldwijd al de grootste speler binnen haar markt en we zijn daarom erg verheugd om de verdere expansie en groei te kunnen stimuleren."

"Dankzij haar technologische, hoge standaard en servicegerichtheid naar de restaurants toe, heeft Just-Eat zich de juiste marktpositie toegeëigend om in de nabije toekomst in hoog tempo door te kunnen groeien."

Just-Eat

Just-Eat is momenteel werkzaam in tien landen, verspreid over drie continenten, en vertegenwoordigt 15.000 restaurants. Iedere maand bezoeken vijf miljoen bezoekers de websites van de online maaltijdservice. In 2011 verwacht Just-Eat 500 miljoen dollar om te zetten.

Twee jaar geleden investeerde onder andere Index Ventures nog ruim 12 miljoen euro in het 2006 opgerichte bedrijf.

---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.