Fastservice

Stijging kwaliteitsniveau bedrijfscatering

Een eigen bedrijfsrestaurant is populairder dan een uitbestede variant. Daarnaast stijgt het kwaliteitsniveau van catering.

Dat blijkt uit facilityonderzoek van Integron onder 4.400 werknemers van organisaties met tenminste 50 medewerkers. Een eerste conclusie hieruit is dat werknemers binnen organisaties met een bedrijfsrestaurant of catering in eigen beheer opvallend meer tevreden dan die binnen organisaties waar deze dienst is uitbesteed.

Het eigen bedrijfsrestaurant krijgt een rapportcijfer van 7,8, terwijl dezelfde dienst in uitbestede vorm een 7,3 scoort. Het verschil komt vooral tot uiting in de waardering voor het prijsniveau en de openings- en wachttijden.

Catering
De catering als geheel scoort iets boven het gemiddelde van alle facilitaire diensten. Het rapportcijfer voor het totaal van de facilitaire taken steeg van 7,4 naar 7,5, terwijl de waardering voor de catering over de hele linie steeg van 7,4 naar 7,6.

Dranken
De tevredenheid over drankenautomaten, die in het onderzoek 2011 voor het eerst is gemeten, ligt met 7,5 precies op het gemiddelde van alle facilitaire diensten. De kwaliteit van de koffie scoort met 7,1 onder het gemiddelde.

De beschikbaarheid van automaten kan wel de goedkeuring van de werknemers wegdragen, evenals de keuzemogelijkheden.

Facilitair
Ondanks de stijging van de waardering voor het totaal van de facilitaire taken vindt 49 procent van de werknemers dat de facilitaire dienstverlening voor verbetering vatbaar is. Leidinggevenden en jongeren zijn over het algemeen iets positiever dan het gemiddelde. 

Foto: Michael Richert, RGBStock.com.

---
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief Fastservice Entree.