Fastservice

Tankstations passen uit nood foodformules aan

Tankstations passen hun foodformules aan omdat de klant vers, gezond en gemak wil - en daarvoor gerust even doorrijdt.

Dat schrijft Retailtrends. Dat de aanpassing nodig is, blijkt ook wel uit de omzetgegevens van de tankstations. Door de opkomst van onbemande stations en lager benzineverbruik door zuinigere auto`s en minder vrachtverkeer door de recessie, moeten de tankstations iets ondernemen om omzet te behalen.

Omzetgroepen
Dat betekent dat er andere omzetgroepen gevonden moeten worden buiten brandstof. Het meeste geld wordt daarna binnengehaald met tabaksproducten, maar de categorie food groeit ook sterk. Dat komt door de introductie van nieuwe bakeryformules en shopconcepten of het aanpassen van bestaande formules.

Ook de grote 5 doen mee aan de trend. Zo zet Shell in op Deli2Go, Texaco kiest voor The Fresh way, Total heeft het versconcept Bonjour, Esso doet het met Delifrance en BP heeft het Wild Bean Café.

Knapperig broodje
Waar tankstations rekening mee moeten houden is dat de automobilist liever doorrijdt naar het volgende tankstation als hij daar snel een vers knapperig broodje kan krijgen. Het koelversvak met voorverpakte sandwiches is dan ook aan afbouw onderhevig ten gunste van verse foodconcepten.

Bron: Retailtrends, via RetailActueel.

---
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief
Fastservice Entree.

Abonnement
Fastservice Entree.