Fastservice

Wakker Dier maant kantines om dierenleed

Wakker Dier is een langlopende campagne gestart tegen bedrijfskantines die bijdragen aan dierenleed.

Dat schrijft Vroege Vogels. Met een brief aan 50 grote gerenommeerde Nederlandse bedrijven en een oproep aan werknemers wil zij Nederlandse kantines wakker schudden.

Assortiment
De campagne, die zich ook tegen megastallen richt, doelt op het hele assortiment in de vitrine: buiteneieren, zuivel met weidegarantie, vegetarisch aanbod, en vlees met een welzijnskeurmerk. Werknemers kunnen online hun eigen kantine checken, wakker schudden en verklikken.

Keuzevrijheid
Wakker Dier wil dat, net als in de supermarkten, mensen de keuze hebben voor diervriendelijker vlees, melk en eieren. Van dieren die buiten hebben gescharreld. Een kantine met minder – en verantwoorde – dierlijke producten is over het algemeen ook minder belastend voor klimaat, natuur en milieu.

En gezonder. Wakker Dier wil dat bedrijven naast de Fairtrade-koffie, FSC-papier en spaarlampen, zich ook gaan inzetten voor een eerlijk leven voor de dieren.

Bron: Vroege Vogels.
 

---
Twitter-account
Fastservice Entree.
Nieuwsbrief
Fastservice Entree.

Abonnement
Fastservice Entree.