Het nieuwe, online platform MijnHoreca heeft dinsdag 1 februari haar beoogde, 247ste deelnemer aan de haak geslagen.
MijnHoreca is een initiatief van het bedrijfschap Horeca & Catering. Op het platform kunnen horecaondernemers hulpmiddelen vinden die hun dagelijkse bedrijfsvoering inzichtelijker kunnen maken. Met de output ervan kan het rendement verhoogd worden.
MijnHoreca gaat in juli 2011 open. Op de Horecava en BBB/EFFF werd het platform al aangeboden aan 247 ondernemingen die de uitdaging aandurven en hun ervaringen en ideeën willen delen.
Mark Haagen
Op de tweede beursdag melde de 247ste deelnemer zich dus aan. Het was Mark Haagen (rechts op de foto) van Kameryck in Kamerik, een multifunctioneel vergader- en recreatiecentrum, inclusief onder meer restaurant, overnachting in paviljoententen/veldhuisjes en kinderboerderij.
Relevant
Wolter Spaink, directeur van het bedrijfschap Horeca & Catering: "Het platform is ontwikkeld voor en door ondernemers. Een denktank van ondernemers heeft een jaar lang meegedacht aan het platform. Ondernemers kunnen hun pagina zo samenstellen dat er voor hen relevante informatie en tools te vinden zijn."
"Ze kunnen ook zelf bepalen welke medewerkers ze toegang geven tot (onderdelen van) het platform."
Medewerkers
Ge Kleijweg van Kleyweg's Stads-Koffyhuis is één van de ondernemers die vanaf begin af aan betrokken is geweest bij het platform. "Met de tools die op het platform staan kun je het niet alleen voor jezelf als ondernemer inzichtelijk maken, maar juist ook naar je medewerkers toe."
"Die transparantie naar de medewerkers op de werkvloer maakt het heel waardevol, want zij hebben vaak heel direct invloed op bijvoorbeeld zaken als het inslagpercentage.”
De tools
MijnHoreca bevat tools als kostprijscalculator, bedrijfsvergelijking, omzetregistratie, roosterplanning, cao-informatie en rekenmodules, maar ook zaken als het weer in de eigen regio en een evenementenoverzicht.
Via sociale media is alles te volgen en zijn ervaringen uit te wisselen.
Rendement
Spaink: "Het platform genereert niet alleen veel informatie, er komen ook tips uit voor het verbeteren van het rendement. Ondernemers kunnen eigen targets stellen en die proberen te behalen met behulp van informatie die uit de tools komen."
---
Twitter-account Horeca Entree.
Twitter-account Fastservice Entree.
Nieuwsbrief/online editie Horeca Entree.
Horeca Entree-groep LinkedIn.
Facebook-account Horeca Entree.

